
Navštíveno 2483x

Měl jsem za to, že už žijeme v 21. století a že některé věci se dnes řeší trochu jinak.
Dne 25.1. jsem svěřil svoji D70s do značkového servisu Nikon v Praze. Důvod byl prozaický - vlastní blbostí jsem si poškrábal zrcátko a ačkoliv to nemá na nicvlic, chtěl jsem jej nechat vyměnit a mít přístroj opět ve 100% stavu.
Do servisu jej přivezl se vším příslušentsvím, nevěda, zdali nebude potřeba např. originální obal za účelem zpětného bezpečného transportu. Byl jsem poučen, že nikoliv, co by prý s těmi obaly na servisu asi tak dělali. No nic. Sepsali jsme servisní ohledání - přístroj se dává do opravy s tím, že zákazník POŽADUJE vyměnit zrcátko a rovněž vyčistit čip. Byl jsem ubezpečen, že oprava bude stát do 3 tisíc a tak jsem tedy na místě hned podepsal tzv. cenovou nabídku, kdy jsem odsouhlasil cenu servisního úkonu. Běžná praxe je ta, že se přístroj předá, oni ho v servisu ( v Německu!!!) ohledají, pošlou mio rozpočet, já ho podepíšeu šouhlasím) a týden je v hajzlu a pak se teprve opravuje. Já ten týden ušetřil.
Když jsem po 14 dne začal být lehce netrpělivý, poslal jsem mailový dotaz - co a jak? Na webu samosebou lakonická zmínka - " service in progress" . Došel mail od slečny či paní, že stále čekají na odsouhlasení ceny! L ehce přizvednut nad židli, myslíce si něco o blbcích, jsem volal ihned do Nikon CZ. Příjmená slečna mi sdělila, že se tedy dotáže a ať počkám. Za asi 10 minut přišla s tím, že přístroj už je v Německu (to je dílo, cožpak náš servisák neumí vyměnit zrcátko??!! To zvládnu sám, kdybych ho měl!!) No nic, že se tedy ozvou druhý den.Druhý den mail, že technik neshledal žádnou vadu na přístroji a posílá tedy cenu 550 za vyčištění čipu. To už dost nadzvednut opět volám a ptám se slečny, zdali to, co vidím pod krytkou po sundání objektivu - to lesklé, šikmo uložené - je zrcátko, nejsouc si 100% jist - přeci jen, človek se může lehce zmýlit. A taky jo!!! Že to je matnice a zrcátko je v klidové poloze sklopené dole, na dně přístroje. A ejhle, asi nová konstrukce zrcadlovky, asi ty analogové byly kosntruovány jinak, si říkám a znovu se tedy ptám, ať prověří, že si sice na 100% jist nejsem, ale na 99% anop, že to, co jsem si poškodil zrcátko skutečně je. A i kdyby nebylo, tak to, co tam vidím, v té díře po objektivu CHCI vyměnit. Tak znovu čekám, korunky na mobilu naskakují a světe div se, opravdu, pán má pravdu, je to opravdu zrcátko. No vida, pokrok, aspoň jsme se shodli v tom, co vlastně požaduji vyměnit. Tak znovu odsouhlasuji cenu, že opravdu s cenou 3000 souhlasím, což ještě hned poté stvrzuji mailem.
Dnes máme 23.2., tedy měsíc od předání do servisu a já nemám ani foťák, ani trpělivost už dál čekat. Píšu tedy dotaz, že po měsíci takovou stupidnost nevyřešili a kdy tedy bude přístroj odeslán?? odpověď přichází až druhý den - že prý tento týden se bude odesílat. No hurá!!! Mrknu na web, jestli už tam není známo datum (člověk taky musí chodit do práce a tdp a nesmrdí pořád doma, aby čekal na to, jestli náhodou zrovna dnes nezazvoní kurýr s balíkem). Nic, žádné datum. Jsem opravdu na vážkách, zdali další přístroj bude Nikon a nepřejdu na Canon, protože to, co předvádí Nikon CZ a celá ta evropská banda, je do nebe volající!! Úkon na 15 minut a je z toho měsíc a to si nejsem ještě ani jist, zdali to do pátku stihnou!! Jenže, ono by to asi bylo z bláta do louže... Tak zákazníku, trpělivě čekej, však víš, že trpělivost růže přináší.
Avšak největší gól byl, když jsem chtěl, ať mi ta přeochotná paní sdělí číslo přímo na mechanika, že se s ním domluvím, že cizím jazykem i češtinou vládnu celkem dobře. Ne, to ona nesmí! Mechanik pracuje inkognito, aby nebyl rušen!! No páni, ještě že jsem jen obyčejný člověk a nebazíruji na tom, když někdo moje číslo sdělí jinému…
Tak pokračování bude příště, zatím žádná známka toho, že by se dělo něco nového.
PS: nemá někdo zájem o D70s po opravě zrcátka a vyčištění? Má asi 11.000 fotek za sebou, stav bude tedy nyní opět 1A. Tělo za 5000,- Mohu i dovézt na trase Šumperk Praha Štětí. Obaly, krytky , manuál CZ, baterie super – vydrží bez nabití neskutečně dlouho.
Zdeny nic proti, cteni to je zajimavy, ale neni trochu zbytecny davat do fotaku 3500,- s tim, ze ho chci za 5000,- prodat? :) A jeste se s tim takhle rozcilovat :o)
Ale na druhou stranu takhle kdyby to bral kazdej, to by se kupovalo :o)
Vykasli se na Nikon, kup 7D, ja ji od Tebe za rok vezmu ;o))

23.02.2011, 18:14 |
Proffesor_W | Upraveno: 2011-02-23 18:15:35
Mohl bys mi (az se ti vrati) udelat nejaky obrazky te D70 zdeny? Docela vzne nad tim uvazuju. Jsem ted mimo ČR, zpet budu az za mesic a pul bohuzel, ale jsem z Olomouce tak kdyby s tim nebyl problem, asi bych ji vzal.
tak treba je Zdeny jeden z tech mala lidi, kteri veci radi prodavaji v poradku, tak aby po prodeji nemel problemy a starosti, ja to vcelku chapu...
Nicmene dost podobne jsem dopadl u foto Skoda kdyz jsem tam dal cistit EOS30d :O/
2 Zdeny60: pokud by ses nedomluvil s Proffesor_W, tak by me to zajimalo. Zrovna neco podobneho shanim a bral bych jej na 100%.
23.02.2011, 18:24 | prohifi.cz - neni problem, klidne se se Zdenym domluv, jak rikam, jsem pryc dlouhodobe takze by to bylo zbytecne na dlouho. Fotaky byly jsou a budou :)
Honza: jj, tak by to melo byt, ale priznam se ze i ja radeji nez dat do neceho 3500,-, mit s tim starosti a prodat to za bura, tak to radeji rovnou prodam za mensi castku s tim, ze je to poskozene. ;)
S tim cistenim je to zvlastni... Ja daval 20d do AWH a zadny problem, rekli ze to bude stat 800,- a bude to ten den hotove, nakonec to bylo ten den hotove a stalo to jeste o neco min, ze to pry tak spinave nebylo :)
Takze za mne v tomto max. spokojenost ;o)

23.02.2011, 19:32 |
JA V Kolíně na počkání(po objednání)za 500 D80vyčištění..autorizovaný pracoviště,velká spokojenost
nemůžu si vzpomenout na jméno :-)
opět dobrá story která nezklamala :)
btw d70 za 5k to je luxus cena ! :)
Tak zkušenost s Canonem - vadná clona na objektivu, objektiv sice z druhé ruky, ale se záručním listem, takže posláno do AWH Praha, TEN SAMÝ DEN mi přišla SMS, že vadná clona byla vyměněna, jako bonus byl objektiv zdarma vyčištěn a IHNED se to posílá zpět. Skvělé zkušenosti.

23.02.2011, 20:31 |
Bucci Nikon kodaňská - jen dobré zkušenosti, oprava většinou komplet do 3 dnů (záruční i pozáruční)
bohužel všechno je o lidech...
Konečně zase pěkný příběh, ale stejně to psal jen kvůli toho,aby ušetřil pade za inzerát :o)))

23.02.2011, 20:52 |
clown stejne jako u Olympusu .. taky tu nemaji spesl komoru na tela .., i kdyz si pamatuju jako Nikonaci jeste na vaclavaku servis delali.. ale u analogu..
Taky bych ji vzal, pokud ji budeš prodávat, už dlouho po něčem koukám, zatím mi stačil kompakt,ale na nějaké kvalitní fotky bych chtěl zrcatlovku, na těch cca 2000fotek ročně by mi krásně stačil.

23.02.2011, 21:31 |
Sodom Po týhle zkušenosti bych se snad příště obrátil na sklenáře:)

23.02.2011, 22:12 |
Ravo Já za Nikon CZ taky jen dobře.
Na mojí D50 mi v záruce vyměnili čip, měl jsem opakovaně badpixels. Vše proběhlo rychle a kvalitně, samozřejmě čištění apod. zdarma.
Fakt jsi asi narazil na nějákou krávu a pár nakupených chyb v systému (občas se stane :-/

24.02.2011, 07:35 |
TUNER Nismo - D70ka je už starej stroj a cena 5000 je uplně normální....otevřel jsem první inzerát na webu kde byla za 3500.....
cendler - ještě si připrav pár tisíc na objektiv a dalších pár tisíc na příslušenství. ;-)
TUNER : jsem fotograf amatér, tohle mi došlo, když jsem to napsal, že tady bude asi na prodej pouze tělo
Servis Nikon je pro mě jediná skvrna na vlastnictví zrcadla od téhle značky, jsou tam opravdu hovada. Buď se neumí domluvit jeden s druhým v tom servisu a než slečna předá tichou poštou závadu technikovi, tak už je z toho jelen a neví co má dělat (typicky seřizování FF/BF těla a konkrétního objektivu) nebo jim všechno trvá dlouho nebo se tam týden nedovoláte apod.

25.02.2011, 08:19 |
Bucci TUNER: tohle je ale novější D70s -
1. ještě je to starej poctivej kus magneziovýho a utěsněnýho těla
2. má víc sw funkcí než D70
3. cena kolem 5ti se seťákem je luxusní (a věřim, že tenhle stroj ještě dost dlouho sloužit bude)
4. předchůdce D80 (70s má sice "jen" 6Mpix - to ale neni na závadu) - má ostřící motor v těle, takže všechny D60/40/3000/3100/ apod. sou na tom v podstatě hůř.
5. na D70s jde sehnat battery grip (už sice jen druhovýroba, ale jde...)
trosku te poopravim:
D70s je vlastne D70 s par softwarovyma vylepsenima (grafika menu) ktere jsou pomoci upgrade firmwaru dostat i do D70, ma o 0,2 palce vetsi displej myslim a jeste jeden dva nejaky nepodstatny detaily. Na D70 sice jde sehnat grip, ale verim ze aktualne je jednodussi sehnat Ferrari 308 GTB. Delal jen third party a jeho vyroba uz davno skoncila, je nesehnatelny. A cenu 5000,- daval Zdeny bez setoveho objektivu myslim.

25.02.2011, 13:10 |
Bucci Proffesor_W: hádat se s tebou nebudu, D70 ani D70s sem nikdy nevlastnil, pouze mi prošly rukama.
Co verze s Skem umí navíc je i procentuelní zobrazení výdrže baterie v menu (na baterce je o kontakt navíc, který podporuje) - tohle D70 neměla

25.02.2011, 16:53 |
Zdeny60 | Upraveno: 2011-02-25 16:54:12
Kluci, neřeště D70s.
Foťík není a pochybuji, že ho někdy uvidím. Opravdu jsem na palici, co může tomu zkur*enýmu skopčákovi trvat na výměně zrcátka - mně by to trvalo do půl hodiny a to jsem laik. Fakt tohle mě hlava neber a obávám se, že D70s byl můj první a asi i poslední Nikon... Takový hovada jsem fakt hezky dlouho nezažil.
Komunikave žádná, webové zprávy o průběhu zakázky žádné, resp. 14 dní beze změny, no síla!!!

25.02.2011, 17:02 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-02-25 17:05:36
Zdeny60: Ale já nevím co si chceš pak koupit... Tohl je v servisech "bežné" a ono se nelze divit... Mám případy kdy člověk volá, píše 10 x zda už oprava náhodou není a to by servis nedělal nic jiného. Správný servis by měl fungovat tak, že se stanoví předběžná cena opravy a jsou pouze dvě řešení:
1. Zjistí, že se do ceny vejde, objedná díly a opraví, pak to trvá cca. 14 dní, ono Zdeny nemají tam jen Tvůj foťák...
2. Zjistí, že je cena vyšší než se domluvila, technik volá zákazníkovi zda souhlasí a pokud ano tak postupuje dle bodu 1 a nebo ne a vrací bez opravy zpět za cenu zjištění vady výrobku.
Takový ty chytráky co by ideálně na netu četli, že zrovna jejich Nikon někdo vzal do ruky a hned to píšou na net - tak to prostě řešit nejde, servis není facebook!!! :-D
Podivné je jen ta komunikace, technik měl hned poprvé udělal cos žádal v zakázkovém listu, to je pravda v tom je pochybení, ale jinak další pochybení zatím nevidím...

25.02.2011, 17:23 |
TomasW | Upraveno: 2011-02-25 17:24:59
jako tuner2... nejsi sám na světě a servis bude řešit v prvé řadě záruční opravy... běžný postup a věř, že ještě opravdu nečekáš dlouho!!
edit: za D70s 5000,- normal cena... mel jsem D70 nahral novy FW a bylo z nej D70s s mensim LCD :)

25.02.2011, 19:47 |
Zdeny60 | Upraveno: 2011-02-25 19:50:25
Když mi někdo pošlě e-mail, že přístroj se tneto týden posílá ke mně, tak to znamená, že nejpozdějí dneska jsem ho měl dostat. To jen na okraj.
A jinak, když jsem se ptal 9.2. jak to bude dlouho trvat bylo mi řečeno max. 10 dní. Dnes máme kolikátého? Mezi tím "mrtvý brouk, pak ujištění o tom, že to už bude a ... NIC.
Tak asi tak. Nehledě na to, že sama komunikace je opravdu unterhunt.
Je to samosebou jedno, týden sem týden tam, jde mi jen o princip.
PS: já, když jsem zákazníkovi slíbil, že něco buide např. 24.12. do 18:00 uděláno a u něho doma, tak to tam BYLO, i kdybych neměl před vánocemi spát a žrát. To je můj přístup k servisu - dělal jsem servis "jen od r. 1995 do r. 2007 a de facto i dnes, jen v jiné branži. Čas mě v ledasčems vyškolik a já mlě na paměti vždy jen to, že zákazník má vždycky pravdu a že zákazník je vždycky až notm 1. místě. Je vidět, že to není vždy a všude pravdou. Ale to jsou jen kecy na okraj... Stará škola, no:-)
Tuner2: chatrák nejsem a ani se do jeho role nestavím, ale pokud mi někdo dá nějakou relevantní informaci )což v takové firmě, jkao NIKON je, očekával), tak s ní pracuji jkao se závazmnou informací. Na dělání si srandy máme plastelínu. Z ní se dá pr*el modelovat líp. Takže pokud tím chytrákem myslíš mě, tak si dej pohov. Tak to totiž není, opakuji, jde mi o princip. A pokud někdo nemumí zákazníka informovat přesně, tak na svém postu rozhodně nemá co dělat.Toť můj skromný názor.

25.02.2011, 20:54 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-02-25 20:56:03
Tak si znova a v klidu přečti co jsem napsal a tak prostě by měl servis fungovat.
Chytráka jsem myslel obecně, vzhledem k Tvému věku předpokládám, že nepatříš k lidem co by chtěli celý průběh pomalu on-line sledovat přes internet doma večer u kafíčka. Pokud ano, tak to je už fakt demence, promiň ale na to v práci/servisu není čas a pokud bude, tak na to bude další pracovník/ženská a ta nebude dělat nic jiného a tím se servis prodraží o další sílu, která takovou evidenci bude vést a dávat to on-line na net. Opravdu mě některé požadavky zákazníků začínají překvapovat a nejlepší na tom je, že ve finále nejdelší dobu ve skladu lezí opravená věc od toho co 5x volal zda už to bude, zda se vejdeme do té předem domluvené ceny!!! Zajímavé, že ten co nevolá, nechá to v klidu v procesu měsíc, pak pro opravené zboží přijde hned druhý den po tom co mu pošlu sms, že je hotovo za tolik a tolik. Třešničku na dort tomu nasadí ten co 5x volal, pak to tam týden dva leží ve skladě a on při placení začne, zda by nešla nějaká sleva a nebo, že cena dílu je malá a že se mu zdá hodně za práci (ono když technik třeba na kameře stráví 3 hodiny + testovací provoz, tak to nebude za 200,-)...
Nikam Tě neřadím, píšu to obecně a jen jsem chtěl ukázat druhý pohled na věc.

25.02.2011, 21:10 |
JA kdyby to fungovalo jak má tak si nepočtem...ale jelikož maj někteří pracovníci, kteří se cítí silně nezaplaceni,pocit že je ještě socializmus a co ta havět zákaznická chce a porád votravujeˇ, tak se maj soukromníci kteří drží slovo a v rámci možností kvalitu rozhodně navrch.A já už k takový pakáži nikdy nejdu.radši termín delší ale pravdivej.
jestli má Tuner pocit, že je to vlastně normál, tak potěž prdel...

25.02.2011, 21:13 |
Bingi | Upraveno: 2011-02-25 21:14:10
Každý má v určitém směru pravdu. Bohužel tady se projevuje neduh myslím všech větších společností a to je informační šum. Ono když Zdeny slíbí, že to bude v ten datum, tak to do toho data udělá. Ovšem když paní podle tabulek řekne, kdy by to mělo být hotové a servisákovy nepošlou úplné informace, případně je paní přijímající nevhodně popíše, tak je to potom těžko. Navíc Zdeny dělá na sebe a to je jiná motivace. Neříkám že je to správně, ale je to normální jev všude. Ale třeba mají tak málo reklamací, že to nemají vymakané :) .

25.02.2011, 21:23 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-02-25 21:25:42
JA: Já rozhodně neuznávám to, že Zdeny to dal na opravu s tím, že chce vyměnit odřené zrcátko a ono se to ze servisu vrátilo jen vyčištěné. To je samozřejmě velmi špatně, je to hrubá chyba a je jedno zda to byl informační šum, chyba přejímací paní, či technika, který si to nepřečetl celé. To je rozhodně špatně!!!
Ale a to zdůrazňuji je ještě horší člověk, co 5x "otravuje" jak to s tím vypadá, 5 x zaměstná tu ženskou u příjmu, ta 5 x volá technika, ten se 5 x musí odtrhnout od práce a začít přemýšlet nad něčím jiným, než nad čím přemýšlí při své práci a to ve finále prodlouží dobu všech!!! oprav a jestli někdo tvrdí, že ne, tak nikdy v servisu nedělal. Není lepší to nechat na servisu, nevyžadovat nějaké nesmyslné on-line kontroly (které stejně v 99% společností "nefungujou" protože na to není čas) a pak si jen přijít pro hotovou věc?
Jak říkám jsou jen dva postupy u pozáruční opravy, nic jiného neexistuje a pokud je tenhle systém zavedený, tak funguje na 99,9% (lidská chyba se může stát všude...)

25.02.2011, 21:33 |
JA | Upraveno: 2011-02-25 21:34:44
citace:
Podivné je jen ta komunikace, technik měl hned poprvé udělal cos žádal v zakázkovém listu, to je pravda v tom je pochybení, ale jinak další pochybení zatím nevidím...
ale nechme toho, prostě normální člověk už TO nikdy nenavštíví...
hlavně ať to Zdenda má brzy za sebou..
Tak jen pro info - máme skoro 2.3 a já jen čekám a čekám a čekám.
Opravdu o těch malamutech silěn pochybuji. Nemám slov, fakt ne. Na webu nic, telefonát včera byl k věci - že prý minulý týden ve čtvrtek tečprve dostali zrcadlo !!! Tak někod tam evidentně lže a nebo si nevidí do huby.
Pak napíšu jak to dopadloa hlavně, jestli je to opravený.